İçeriğe geç

Apartman Yönetimi Karar Defterini Kim Denetler

Kat malikleri karar defterini inceleyebilir mi?

Kat Mülkiyeti Kanunu’nda, maliklerin defterleri istedikleri zaman inceleyebileceklerine ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.

Apartman karar defterini kim onaylatır?

Konut yöneticisi, konut karar defterini her yıl Ocak ayının sonuna kadar noter tarafından onaylatmalıdır. Onay süreci, bir önceki yılın sayfalarının kapatılması ve yeni dönemde kullanılacak sayfaların noter tarafından mühürlenmesini içerir.

Apartman yöneticilerini kim denetler?

Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu yükümlülüğe ilişkin tutumunu sürekli olarak izler ve haklı bir sebep olması halinde her zaman değiştirebilir.

Apartman karar defteri kaç yıl saklanır?

Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre; konut ve site yönetimleri, işyerine ilişkin her türlü defter ve belgeleri, ilgili oldukları yılı izleyen takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak ve istenildiğinde ibraz etmek zorundadır.

Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.

Apartman karar defteri her yıl noter onayı zorunlu mu?

Konut izinleri her yıl noter tarafından onaylanmalıdır. Yöneticilerin defteri yalnızca bir kez onaylayıp defter hazır olana kadar kullanması yanlıştır.

Karar defterine yanlış yazılırsa ne olur?

Yanlış rakam veya yazı çekilirse, rakam ve yazıyı çeken tarafından paraflanır. Defterlerde tutulan kayıt; çizilerek, kazınarak veya silinerek okunmaz hale getirilemez. Karar defterinin sayfasının sonunda imza için bırakılan kısım hariç, defterin satırları çizilmeden boş bırakılamaz veya atlanamaz.

Karar defterine ilk ne yazılır?

(a) Tutulacak defterler ve uyulacak esaslar şunlardır: 1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıda hazır bulunan üyelerce imzalanır.

Apartman yönetimi muhasebeci tutmak zorunda mı?

Bu nedenle konut ve emlak yönetim şirketlerinin finansal danışman tutması yasal bir zorunluluk olmamakla birlikte, bu çalışmaların profesyonel kişilerce yapılmasının sağladığı kolaylık, doğru raporlama ve idari cezalardan kaçınma gibi avantajlar nedeniyle zorunludur.

Site yöneticisi denetçiyi görevden alabilir mi?

Denetçiler, olağan genel kurulda yönetici müdürlerle birlikte seçilir ve görevleri, yönetici müdürler ve denetçiler bir sonraki genel kurulda ibra edildiğinde sona erer. Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, haklı sebeplerle yöneticileri ve denetçileri her zaman değiştirebilir.

Apartman yönetimi hangi kuruma şikayet edilir?

Şikayetler kat malikleri kuruluna, denetim kuruluna veya yargı makamlarına yapılabilir. Kat malikleri, yöneticinin görevlerini ihmal ettiğini veya yetkilerini kötüye kullandığını düşünüyorlarsa, durumu öncelikle kat malikleri kurulu toplantısında gündeme getirebilirler.

Apartman yöneticisi ceza alır mı?

Kat mülkiyeti birliği tarafından onaylanmış bir iş planı yoksa, yönetici derhal bir iş planı hazırlar. Görevlerini yerine getirmeyen yöneticilere 33 üncü maddenin son fıkrasında belirtilen cezalar uygulanır. Kamuoyuna öyle görünmese de yöneticilik, birçok görev ve sorumluluğu olan bir iştir.

Apartman yöneticisi gelir gider defteri tutmak zorunda mı?

Emlak ve konut yönetiminin tutması gereken defterlerden biri de gelir-gider defteridir. Arsa ve daireler için gelir ve giderlerin makbuz ve faturalarla kaydedilmesi zorunludur.

Apartman karar defteri resmi belge mi?

Noter onaylı resmi belge olan “Karar Defteri”nin takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noterce onaylatılıp kapatılması zorunludur.

Kat maliki hesapları inceleyebilir mi?

Başka bir deyişle, her kat maliki gelir ve gider defterlerini her zaman inceleme hakkına sahip değildir. Ancak kat maliklerinin yarısı, mülkiyet paylarına bakılmaksızın bunu talep ederse, yöneticiden yönetim planında belirtilen zamanların dışında faturayı sunması istenebilir.

Kat malikleri denetim yapabilir mi?

Kanun; Kat mülkiyeti birliği tarafından seçilen denetçi veya denetim kurulu, yöneticiyi görev ve sorumlulukları bakımından her zaman denetleyebilir. Yönetim planında açıkça belirtilmediği takdirde denetimin üç ayda bir yapılması hükme bağlanmıştır.

Apartman genel kurul toplantı tutanağı karar defterine yazılır mı?

Diğer genel kurul toplantılarında alınan kararların geçerli olabilmesi için noterce onaylanmış karar defterine yazılması zorunluluğunun Türk hukukunda bulunmadığı açıktır.

Apartman karar defteri resmi belge mi?

Noter onaylı resmi belge olan “Karar Defteri”nin takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noterce onaylatılıp kapatılması zorunludur.

Kat Mülkiyeti Kanunu 33. madde nedir?

Bu bağlamda her kat maliki KMK.m.33 kapsamında bizzat dava açma hakkına sahiptir. Bunun için diğer kat maliklerinin rızası aranmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Elden Ödeme Alan Escort